Ev mi? Yoksa Arsa mı? – Esginler Grup Gayrimenkul

Merhaba arkadaşlar bugün hiç anlamadığım bir konu hakkında anladığım kadarı ile bilgi vermek istiyorum.

Eşim sürekli ev alalım ev alalım diye benim başımın etini yese de ben ona hiç bir zaman uymamışımdır. Derken bir gün bu firma ile tanıştım Esginler Grup Gayrimenkul’den Süleyman bey ile görüştüm durumumu anlattım.

Alçak gönüllülükle yardımcı olurum dedi. Tabi bilirsiniz ki Emlakçılara pek güvenilmez, bunun verdiği tedirginlik ile kendisini kırmadan anlatacaklarını dinlemek istedim.

Bir çay söyledi ve başladı anlatmaya, öncelikle ev almak tabiki doğru olandır, anca ev yatırım aracı olarak kullanacaksanız doğru seçim olmaz dedi. Benim nacizane tavsiyem size bir arsa verelim olunca “Aklıma şu soru geldi, Markete cola almaya gidiyorum ama çay alıp geliyor muyum acaba.? Düşündüm dedim neden acaba bana başka bir seçenek sunuyor?? Herkesin ilk aklına gelendir herhalde.“.

Bu yüzden tedirginliğim hepten artmadı değil, neden bana başka seçenek sunuyor ben ev istiyorum nihayetinde..

Derken izah etmeye başladı Süleyman Bey,”Bakın  siz şimdi elinizdeki peşinat ile ev almak istiyorsunuz, ancak geri kalan için mecburen nakitiniz olmadığını için kredi çekeceksiniz ve 10 sene bu kredi ile uğraşacaksınız hatta ev size aldığınızın kat kat fazlasına gelmiş olacak, haklısınız ev almak istiyorsunuz fakat benim fikrimce sizin arsa alıp 2 yada 3 sene şuan oturduğunuz gibi kirada oturmanız sonucunda belkide hatta genellikle almış olduğunuz arsa size 3 sene sonucunda bir evi peşin almanıza yetecek kadarki seviyeye gelmiş olabilir.” dedi.

Düşündüm doğru söylüyor olabilirdi ancak bu bir riskti. Bu riske girmeli miydim? Yoksa hiç uğraşmadan 10 sene kredi ile borcu kapatmak için çabalamalı mıydım? Bu sorular kafamda defalarca dönüp durdu, ne yapmalıydım bilmiyorum açıkçası.

Ama bu şekil düşündüğümü herhalde Süleyman bey’de anlamış olacak ki bana şöyle bir baktı ve dedi ki “Eğer ki kafanızda zarar ederim elimdeki peşinat tanda olurum düşüncesi var ise şöyle diyeyim. Siz 2 ay yada 5 ay sonra başka bir ev buldunuz ve almak istediğiniz yada acilen paraya ihtiyacınız oldu. O zaman tekrar bizimle irtibat kuruyorsunuz. Biz aldığınız fiyata arsanızı sizden geri alıyoruz, Eğer ki değerinde bir artış oldu ise değerinde sizden geri alıyoruz. Buda bizim satmış olduğumuz yerlere güvenimizin işaretidir.” dedi.

Süleyman Bey’in bu sözlerinden sonra benim kafamdaki sorular iyice gitmiş oldu ve Eşimle bu durumu konuştuktan sonra haber vereceğimiz söyleyerek kendisinden müsaade istedim, ofisinden ayrıldım.

Süleyman Bey’in anlattıklarını akşam eşimle paylaştım, ılımlı yaklaştığını hissettim. Ve o soruyu sordum “Ne Yapalım?  Ev mi Alalım, Yoksa Arsa mı?“.

Bu soruyu iyice düşündük ve Arsa almak bize daha mantıklı geldi. Ertesi gün  Süleyman bey’in ofisine gittim durumumuzu tekrar bir gözden geçirdikten sonra Süleyman Bey’le beraber bize gösterdiği  arsaları canlı bir şekilde görmeye gittik ve bize en uygun olan bir arsada karar kıldıktan sonra bütçemize uyan bir fiyatla anlaşmamızı sağladık.

Ve bu anlattıklarımın ardından 7 ay zaman geçti. Aldığım arsanın değerini Süleyman Bey’i arayarak sorduğumda duyduklarıma inanamamıştım. Dilersem arsamı bugün 2 katı fiyatına alabileceklerini söylediler. Çok mutlu olmuştum, ancak bunu çaktırmadım 🙂  Süleyman Bey’e ilgisinden dolayı teşekkür ettim ve satmayacağımı sadece bilgi almak  için aradığımı söyledim.

Anlatmak istediğim kısaca şudur aslında her ne kadar kısa yazamasam da epey uzun bir içerik oldu. Bazen bazı fırsatları iyi değerlendirmek gerekebilir. Belki ben ev almış olsaydım 10 yıl bir borcun içine girecektim ve halen daha kredi taksitlerini bütçemin çok çok üstünde ödemeye çalışacaktım. Şuan borcun içinde değilim ve arsam iki kat fazla bir fiyat karşılığında satın alınmaya hazır durumdaydı.

 

Sizde bu gibi düşüncelere kapılıyorsanız benim tavsiyem iyi insanlar ile tanışmanızdır. Bana bu konuda ki hiç anlamadığım bir konuda yardımcı olan Süleyman Bey’e teşekkür etmekten başka yapacak bir şeyim olmadığı için sizlerle paylaşmak istedim.

Sağlıcakla Kalın..

Esginler Grup Gayrimenkul Logo

 

http://www.esginlergayrimenkul.com/

 

Etiketlendi:, , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

