SINAN ÖZEN RÖPORTAJI: ‘HER ŞEYIN SAHTESINDEN UZAK DURURUM!’

23 yıldır müzik kariyerinde emin adımlarla ilerleyen Sinan Özen, ilk kez bir single çalışması yaptı. ‘Yıkılır İstanbul’ isimli projesiyle kariyerinde bir ilki gerçekleştiren başarılı yorumcu, yeni çalışmasını ve sektörün içinde bulunduğu durumu sözünü esirgemeden tüm çıplaklığıyla AKŞAM Life okurları için değerlendirdi.

 

Röportaj: Emrah Akçaay / Akşam
 
– Yeni single çalışmanız ‘Yıkılır İstanbul’dan biraz bahseder misiniz?
Albüm tadında bir single çalışması oldu. Bu eser benim ilk single çalışmam. 45’lik albümleri anımsatan bir tasarıma sahip. Bu anlamda da esprili bir şekilde “45’lik single” diyoruz.  Albümde Duman grubuyla çalışmış bir isim olan Alen Konakoğlu’yla çalıştık. Bu albümde alışılmışın biraz dışına çıktık.
– Yıllardır bu sektörün içerisindesiniz. Bir doygunluk söz konusu mu?
Eğer sanatçı, ‘Ben söylemek istediğim şarkıyı söyledim’ demişse onun için sanat hayatının miladı dolmuştur. Ben söylemek istediğim şarkıyı henüz söylemedim. Evet yıllardır severek bir çok şarkı okudum ancak henüz söylemek istediğim şarkıyı seslendirmedim.

KANALLAR MÜZİĞİ KATEGORİZE EDİYOR

– Müzik sektörünün durumu hakkında neler söyleyeceksiniz?
Türkiye’de müzik şu an da tamamen dip noktada. Ayrıca kategorize edilmiş, yani ayrıştırılmış durumda. Ülkemizde sadece ve sadece pop müzik üzerine yönelmiş bir akım var. Müziğin kötüye gitmesinin nedeni de tek tarz üzerinden gidilmesinden kaynaklanıyor. Eskiden bir radyo ya da bir müzik kanalında belli kriterler bazında bir çok müzik türü gösterilir ve dinletilirdi. Şimdi ise çok gerideler. Müziği kategorize edip yayın yapıyorlar.
– Geçen ay “Youtube’da sahte tıklama” haberi oldukça ses getirdi. 
Ben şirket ve şahıs olarak her zaman sahte olan her şeyden uzak durma prensibine sahibim. Bu tarz teklifler bize de çok geldi. ‘Gelin şu kadar ücret karşılığında şu kadar tık yapalım. ‘Gelin sizi dinlemelerde zirve yapalım’ diyenler oldu. Bu sahtecilikle, şarkılarımız çok dinlenecek, albümümüz çok satacaksa hiç satmasın. Bu tip sahtecilikler, yapım ve pazarlama stratejisi. Medya anlamında kameraların karşısına çıkıp sahtecilik yapmak da yanlış. Ben böyle bir şey yapmadığım için 23’üncü yılımı gördüm.

BU ÜLKEDE EMEK HIRSIZLIĞI YAPILIYOR

– Müzik yapımcıları sizce adaletli davranıyor mu? 
Ülkemizde müzik yapımcıları bir çatışma içerisinde. Onların bu çatışması sanatçıları ağır şekilde etkiliyor. Benim bire bir gördüğüm bir şey değil ama aldığım sağlam duyumlarda çok insanın ekmeğiyle oynanıyor. ‘Sen benim adamım değilsen seni taca atarım’ zihniyeti var ortada. Bu zihniyet yüzünden ülkemizde starların yetişmesi imkansız oluyor. Bu ülkede emek hırsızlığı yapılıyor. Bazı insanların bazı insanları ayırma durumu var.
– Bu kadar süre ayakta kalmanın bir sırrı var mıdır? 
Ayna karşısına geçip yüzleştiğimde arkamda bir sürü bataklık bırakmak istemedim hiç bir zaman. Kariyerim boyunca hep arabamı otobanda kullandım. Yanlış yollara sapmaktan uzak durdum. Kısa sürede bir çok şey kazanmak yerine uzun vadede çok çalışıp bir şeyler elde etmek istedim. Yanlış kuralların olduğu yerden uzak durdum. Kurallar eğer benim omurgamla ve kişiliğimle örtüşüyorsa ben orada var oldum. Kurallarımla örtüşen dinleyicilerim de başımın üstünde yer aldı. Müziğimi yaptım ve şarkımı söyledim.

KONSERLERİ GAZETE SANATÇILARI DOLDURMUYOR

– Dijital müzik sayesinde akustik müzik kaybolma noktasına gelir mi?
Ülkemizde kimse müziğin geldiği noktayı düşünmüyor. Nerden ne kadar para kazanırım diye düşünüyor. Kimse müziğe sağlam yatırım yapmak, hoş müzik dinletmek niyetinde değil. Yapımcılar eğer ‘Müzik piyasası bitti’ diyorlarsa dönüp kendilerine baksınlar. Bu durumun nedeni yapımcılardır. Birbirlerinin ayaklarının altına sabun koyan kişiler sektörü bu hale getirdi. Her şey benim olsun dediler.
– Medyayla aranız nasıldır?
Ben haberim yapılsın diye çabalayan biri değilim. Gazetelere baktığınız zaman bir çok ünlü ismi görürsünüz. Ama konser alanlarını dolduran gazete sanatçıları değildir. Sayfalarını sütun sütun dolduranlar maalesef konserlerini bom boş alanlarda veriyorlar. Konserlerde belli bir seyirci kitlesini çektirip hınca hınç dolu diye haberleri çıkıyor. Biz her zaman böyle olaylardan uzak durduk. Medyayla gerçekçi haberlerde hep beraber olduk.
– En çok kimleri dinliyorsunuz?
Ben kaliteli sese sahip herkesi dinlerim. Tarkan ve Sıla gibi önemli sesleri dinlemekten büyük zevk alıyorum. Bu isimler kendine has, farklı sanatçılar. Diğer pop müzik seslendiren isimler hep birbirine benzetilmiş isimler olduğu için dinlemekten zevk almıyorum. Keza Orhan Ölmez, Aslı Güngör ve Cengiz Kurtoğlu gibi isimleri de dinlerim.

Kaynak : Poptakip

Bir Cevap Yazın

